Hilti i DB Schenker współpracują blisko dekadę


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2020-01-30
Początek współpracy Hilti oraz DB Schenker w zakresie obsługi logistycznej w Magazynie Logistycznym we Wrocławiu sięga 2011 roku, wtedy został podpisany pierwszy kontrakt. Obecnie firmy zakończyły proces przedłużenia umowy do 2022 roku, tak więc współpracują już prawie dekadę

Firma Hilti zajmuje się sprzedażą produktów dla branży budowalno-konstrukcyjnej. W swojej ofercie posiada kompleksowe systemy instalacyjne i zamocowań dla budownictwa i przemysłu, a także elektronarzędzia oraz osprzęt.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

DB Schenker prowadzi dla firmy Hilti Regionalne Centrum Dystrybucji, odpowiedzialne za obsługę obszaru Polski oraz Niemiec, w planach jest także zasilanie rynku czeskiego i słowackiego. Z magazynu we Wrocławiu towary trafiają do salonów Hilti Store, a także do odbiorców bezpośrednich. Operator odpowiada za obsługę zleceń – kompletację i pakowanie, rozładunek i załadunek towarów, obsługę zwrotów, składowanie, w tym produktów niebezpiecznych oraz wrażliwych na temperaturę, które muszą być przechowywane w temperaturze kontrolowanej. DB Schenker zajmuje się również składowaniem elementów dłużycowych do 6 metrów, etykietowaniem i innymi usługami z zakresu VAS (Value-added service). Operator bierze też udział w dostawach części zamiennych do serwisu narzędzi Hilti, który jest zlokalizowany w Nowej Wsi Wrocławskiej.

Regionalne Centrum Dystrybucji we Wrocławiu jest częścią regionu Hilti LEC (Logistics Europe Central), w którym Hilti prowadzi 4 pozostałe centra, zlokalizowane w Oberhausen, Norymberdze, (Niemcy) Wiedniu (Austria) oraz Adliswil (Szwajcaria).

„Regionalne Centrum Dystrybucji we Wrocławiu jest ważnym ogniwem w europejskiej sieci dystrybucji Hilti. Wzajemne zrozumienie potrzeb oraz transparentna komunikacja pozwoliły zbudować silne, partnerskie relacje, co bezpośrednio przekłada się nie tylko na sukces oraz dalszy rozwój obu firm, ale przed wszystkim na satysfakcję klienta końcowego”, mówi Natalia Pawłowska, Kierownik Projektu w zespole Logistyki Hilti Polska odpowiedzialna za relacje z DB Schenker.

Hilti to globalny dostawca rozwiązań dla branży budowlanej. DB Schenker współpracuje z Hilti w 12 magazynach w różnych częściach świata: poza Polską w Japonii, Australii, Finlandii, Indiach, Nowej Zelandii, Turcji, na Tajwanie, w Malezji i Argentynie. Skala operacji magazynu w Polsce jest bardzo duża. Wrocław obsługuje większy wolumen niż co najmniej 10 pozostałych lokalizacji.

Centrum we Wrocławiu plasuje się bardzo wysoko nie tylko pod względem skali operacji, ale też realizacji wskaźników wydajnościowo-jakościowych.

„W codziennej pracy bardzo pomaga nam fakt, że zarówno Hilti, jak i DB Schenker mają wspólne zrozumienie i praktykę funkcjonowania w kulturze LEAN. Realizujemy wiele wspólnych projektów, warsztatów, także wizyt w innych naszych jednostkach. Celem jest dzielenie się wiedzą, wzajemne inspirowanie i w rezultacie wypracowywanie optymalnych rozwiązań operacyjnych. Ten rodzaj ciągłego doskonalenia wsparty wzajemnym zaufaniem i transparentnością finalnie przekłada się na satysfakcję klienta końcowego. A to o to przede wszystkim chodzi”, mówi Dariusz Doroś, VP Contract Logistics Northeast Europe DB Schenker.

Warto dodać, że prowadzony przez DB Schenker Magazyn we Wrocławiu uzyskał w zeszłym roku status BRONZE w korporacyjnym modelu mierzenia doskonałości operacyjnej X-Site. Tym samym trafił do ścisłej czołówki najlepiej zarządzanych magazynów spośród 750 lokalizacji magazynowych w grupie DB Schenker na świecie.

„W 2020 roku planujemy uzyskać certyfikację SILVER, którą posiadają na obecną chwilę 3 magazyny DB Schenker na świecie, w tym jeden w Teresinie pod Warszawą. Magazyn we Wrocławiu chce dołączyć do tego grona”, mówi Paweł Janaszek, który z ramienia DB Schenker jest Szefem Obsługi Logistycznej we wrocławskim magazynie. „Dzięki zbudowaniu relacji biznesowej w oparciu o wzajemny szacunek, zrozumienie oraz zaufanie możemy wspólnie realizować wyznaczone cele, które są bardzo ambitne” – dodaje.

W budowaniu odpowiedniej relacji pomaga strukturalne podejście do realizacji projektów oraz częste, cykliczne spotkania na różnych szczeblach zarządczych i operacyjnych. Dzięki temu operator logistyczny zapewnia, że obie strony mogą jasno definiować swoje potrzeby i oczekiwania oraz uzgodnić właściwy plan działania.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl