Na kim wzorują się dzieciaki? Trwa pełna życzliwości akcja Cartoon Network


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2020-12-14
Z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” wynika, że 95% ankietowanych dzieci wykorzystałoby supermoce do czynienia dobra.

Takie dane świadczą o potrzebie budowania przyjaznej atmosfery. Pełną życzliwości postawę wspiera akcja społeczna stacji, której ambasadorem został polski skoczek narciarski Kamil Stoch.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Do 20 grudnia trwa 6. edycja kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, której celem jest promowanie życzliwych postaw i przeciwdziałanie dokuczaniu. W tym roku na potrzeby akcji powstał raport „Co wpływało na dzieci pozytywnie w czasie izolacji?”. Zapytano uczniów o częstotliwość występowania poszczególnych postaw, wśród których wymieniono między innymi dokuczanie przez rówieśników podczas nauki zdalnej.

Według uzyskanych odpowiedzi, uczniowie częściej niż przed pandemia doświadczali zachowań opartych na życzliwości (73%). Natomiast 15% wspomniało o dokuczaniu rówieśniczym, a 13% o dokuczaniu nauczycielom.

Badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Cartoon Network w roku 2019 wskazywały na duży problem związany z dokuczaniem w środowisku szkolnym. Dla 36% dzieci dokuczanie było przyczyną strachu powodującego chęć opuszczenia lekcji, a aż 35% rodziców nie wiedziało, jak zareagować, kiedy ich pociecha doświadczała cyberprzemocy. Natomiast 15% ankietowanych odpowiedziało, że „dziecko samo musi sobie poradzić”.

Cartoon Network odpowiada na potrzebę tworzenia życzliwej atmosfery

Ekspertka kampanii, psycholożka Marta Żysko-Pałuba po analizie danych stwierdziła, że po tegorocznych badaniach są powody do optymistycznych wniosków.

- To bardzo budujące wyniki, które mówią o naturalnych potrzebach dzieci do tworzenia przyjaznej i życzliwej atmosfery opartej na współpracy. Izolacja społeczna, ograniczony kontakt z rówieśnikami dla wielu był trudnym doświadczeniem, ale jednocześnie uświadomił wartość posiadania dobrych kumpli – twierdzi założycielka poradni psychologicznej NINTU.

– W czasie radzenia sobie ze stresem, bardzo ważną umiejętnością jest dbałość i troska o siebie. Przeprowadzona ankieta ujawniła, że wybieraną przez dzieci formą pomocy było poszukiwanie bliskości u rodziny (59%) oraz oglądanie kreskówek (66%). Zabieganie o obecność i opiekę u innych wydaje się zupełnie naturalne w trudnej sytuacji, podobnie jak preferowanie oglądania wideo. Ten drugi wybór prostotą i przewidywalnością przekazu łagodził odczuwane poczucie niepokoju i samotności. To bardzo zdrowa, prawidłowa i adekwatna strategia radzenia sobie w nowej, nieznanej i dość nietypowej sytuacji – dodaje ekspertka.

Jak pomóc nauczycielom i dzieciom z dokuczaniem?

W celu wsparcia nauczycieli w przeciwdziałaniu dokuczaniu na stronie kampanii https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/ zamieszczono bezpłatne materiały edukacyjne przygotowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej: scenariusze lekcji, przewodnik metodyczny, minizadania i miniprojekty dla uczniów szkół podstawowych. Wszystkie pomoce są dostosowane do wariantu nauki zdalnej. Klasy, które przyłączą się do akcji, otrzymają certyfikat „Klubu Kumpli”. Na stronie udostępniono również porady dla dzieci i rodziców przygotowane we współpracy z Pracownią Psychologiczną NINTU.

O raporcie

Raport został sporządzony na podstawie badań przeprowadzonych w Polsce, Czechach, Niemczech, Węgrzech i Rumunii w terminie 12-18 października 2020 na zlecenie WarnerMedia w ramach kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. Raport jest dostępny na stronie kampanii.

Do udziału w ankietach zaproszono 4 026 osób: rodziców i ich dzieci w wieku 6-12 lat. W polskim badaniu wzięły udział 802 rodziny. Była to internetowa ankieta wielokrotnego wyboru przeprowadzona przez WarnerMedia / Quantilope.

Raport z roku 2019 również można odnaleźć na stronie akcji.

Nadesłał:

dotPR

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl