Polscy producenci żywności przygotowują się do XXXV certyfikacji żywności


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Polscy producenci żywności przygotowują się do XXXV certyfikacji żywności
2020-01-17
Nowy rok to nowe wyzwania, także dla przedsiębiorstw związanych z segmentem spożywczym. Jedno natomiast jest niezmienne, certyfikacje żywności organizowane przez Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” już od 2011 roku.

Pierwszy w tym roku audyt odbędzie się  już 5 lutego w Sosnowcu a Loża Ekspertów oceni rodzimą żywność po raz XXXV. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Mniej niż miesiąc – tyle czasu pozostało do pierwszego w tym roku audytu żywności, a firmy gremialnie potwierdzają swoje uczestnictwo w XXXV certyfikacji programu „Doceń polskie”.  Jak przed każdym z czterech organizowanych w ciągu roku audytów, także i tym razem zgłoszenia napływają z całego kraju. Producenci ubiegają się o zdobycie znaków za różnorodne wyroby, m.in. nabiał, mięso, napoje, słodycze, wypieki i dania gotowe. 

Znaczna liczba kandydatów ubiega się o uzyskanie certyfikatu za kolejne produkty bądź zgłasza wyroby, które zostały już nagrodzone w ramach programu „Doceń polskie”. 

- Udział w certyfikacja żywności jest zupełnie bezpłatny. Sam program ma otwarty charakter i dedykowany jest wszystkim producentom bez względu na zakres działalności, czy też generowane obroty - podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Regulamin programu i formularze zgłoszeniowe można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej www.docenpolskie.pl, z zakładki „Program”.

Zasady programu promocyjnego

Dotychczas godłem wyróżniono szeroką gamę produktów spożywczych, w tym m.in. nabiał, pieczywo, mięsa (w tym dziczyznę), ryby, słodycze, napoje, alkohole, lody wegańskie, bezglutenowe pieczywo, warzywa, owoce, regionalne specjały, przetwory, czy wyroby marki własnej. Ich punktem wspólnym jest pochodzenie (warunkiem udziału w atestacji jest posiadanie tzw. polskiego akcentu) oraz najwyższa jakość. Godłem promocyjnym honorowane są wyroby, które uzyskają minimum 7,5 pkt za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny (każdy aspekt jest oceniany oddzielnie w skali 1-10). Certyfikat jakości jest nadawany na 2 lata. Po tym czasie producent zainteresowany dalszym korzystaniem z potencjału znaku „Doceń polskie” może zgłosić produkt do ponownej oceny. Jeśli produkt ponownie zyska uznanie Loży Ekspertów (wyrażone liczbą przyznanych punktów), wytwórca przez kolejne 24 miesiące może promować swoje wyroby znakiem jakości. 

Przedstawiciele branży o inicjatywie

Już 5 lutego Loża Ekspertów oceni rzeszę produktów spożywczych polskich producentów żywności. Pośród nich znalazła się firma Starcks Food Polska, twórca majonezów CREMAJO. - Uważamy, że takie certyfikacje pomagają budować zaufanie między konsumentem a producentem. Podkreślają zaangażowanie i rzetelność producenta, dodatkowo - udział w takich certyfikacjach daje okazję do nawiązania nowych kontaktów w branży i rozeznanie się w obecnych trendach i nowinkach na rynku - wyjaśniają przedstawiciele mieszczącej się w Bydgoszczy firmy Starcks Food Polska.

Z kolei PW „MAT” Marzena Tkaczkuk, kolejny polski producent biorący udział w lutowej certyfikacji żywności przyznaje, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na opakowania, a przez to na umieszczony na nich certyfikat. - Odbiorcy są coraz bardziej świadomi, czytają etykiety, bacznie przyglądają się opakowaniom wyrobów, które chcą kupić. Dlatego też nie wyobrażamy sobie, aby mogło na nich zabraknąć godła jakości „Doceń polskie”, które jest także potwierdzeniem dla Nas jako producentów. Dzięki temu wiemy, że praca którą wykonujemy zmierza w dobrym kierunku - mówi Marzena Tkaczuk, właścicielka PW „MAT” Marzena Tkaczkuk. laureata programu „Doceń polskie”.

  - Udział w takich przedsięwzięciach jak certyfikacja programu „Doceń polskie” daje nam możliwość sprawdzenia autentycznego postrzegania Naszych produktów w oczach konsumentów. Otrzymanie certyfikatu potwierdziłoby tylko dobrze obrany kierunek rozwoju marki BeeLemon – tłumaczy Maciej Niemiec, właściciel marki BeeLemon, która zagości na XXXV audycie żywności w Sosnowcu. - Zdecydowaliśmy się na udział w certyfikacji ponieważ jest to zawsze jeden krok dalej od konkurencji. Tym bardziej, że uważamy Nasz produkt za wyjątkowy oraz jedyny w swoim rodzaju. Zależy Nam aby konsumenci mogli znaleźć potwierdzenie tego, że tworzymy z pasją i trzymamy się jasnych zasad – dodaje Maciej Niemiec informując jednocześnie, że posiadanie certyfikatu jakości będzie istotnym aspektem działalności firmy. - Pozwoli Nam to zmniejszać różnicę pomiędzy „Top” markami gigantów a Naszym wciąż rozwijającym się przedsiębiorstwem – podsumowuje właściciel marki BeeLemon.

Narzędzia dla laureatów

Certyfikat „Doceń polskie” i nieograniczona możliwość eksponowania znaku jakości to zaledwie jedno z narzędzi oferowanych laureatom programu. Przedstawiciele nagrodzonych firm otrzymują m.in. profesjonalne zdjęcia wyróżnionych produktów (tzw. „packshoty”, które można wykorzystać na dowolnych polach), jak również bon uprawniający do darmowych konsultacji ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności.

Co więcej, nagrodzone firmy zyskują także możliwość promowania nagrodzonych artykułów spożywczych w mediach, kwartalniku „Doceń Dobre Wiadomości”, jak również na blogu www.blog.docenpolskie.pl oraz Fanpage www.facebook.com/docenpolskie.  

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70

Nadesłał:

Adventure Media

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl