Rzeczywistość architektów po pandemii. Za nami kolejny webinar OKK!design


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Rzeczywistość architektów po pandemii. Za nami kolejny webinar OKK!design
2020-05-20
Agencja OKK! PR, specjalizująca się w zarządzaniu wizerunkiem marek związanych z branżą wnętrzarską oraz pracowni architektonicznych, po raz kolejny zaprosiła znanych projektantów do podzielenia się refleksjami na temat prowadzenia pracowni w nowo zaistniałej sytuacji.

Czy branża ma się czego bać i jak będzie wyglądać najbliższa przyszłość, pytała warszawskich, trójmiejskich i krakowskich architektów Olga Kisiel-Konopka, pomysłodawczyni spotkania i dyrektor zarządzająca OKK! PR.

Aktualne problemy, wyzwania, ale także szukanie nowych perspektyw i optymistyczne patrzenie w przyszłość były tematem webinarium, które odbyło się 14 maja 2020 r. Swoimi doświadczeniami dzielili się m.in. prof. Jan Sikora (Sikora Wnętrza), arch. Ida Mikołajska (MIKOŁAJSKAstudio), arch. Anna Koszela oraz Waldemar Tomczuk, reprezentujący firmę VASCO. Podczas branżowego spotkania online, w którym wzięło udział ponad dwustu architektów, rozmawiano o tym, jak pandemia koronawirusa wpłynęła na codzienny model pracy architektów, a także o wyzwaniach, jakie stanęły przed projektantami w związku z niespodziewanym przeniesieniem działalności z biura do domów.

Dla Anny Koszeli zamknięcie salonów wnętrzarskich nie stanowiło większego problemu, albowiem architektka cieszy się od jakiegoś czasu luksusem posiadania Galerii Ornament - przestrzeni łączącej pracownię z ekspozycją unikalnych przedmiotów użytkowych i dzieł sztuki. To także miejsce, gdzie udało jej się zgromadzić ogromną ilość próbek materiałów dla klientów i inwestorów.

Obawa przed wychodzeniem z domu i chęć reorganizacji swojego lokum, sprawiły, że na brak pracy nie narzekał także prof. Jan Sikora. Podczas kwarantanny odbierał spontaniczne zapytania o możliwość współpracy. „Znajdowaliśmy się w szale konsumpcyjnym i nagle wszystko to się zatrzymało. Kwarantanna zapoczątkowała poszukiwanie większych mieszkań i potrzebę natychmiastowego liftingu wnętrza. Doceniliśmy wolność i niezależność, chęć posiadania wolnostojącego domu z ogrodem i hamakiem. Wzrosło także zainteresowanie ogródkami działkowymi" - mówił Jan Sikora.

Ida Mikołajska, współwłaścicielka cenionej krakowskiej pracowni MIKOŁAJSKAstudio, wskazała wideo rozmowy jako preferowaną przez wielu zapracowanych klientów formę kontaktu. „Po kilku tygodniach zmniejszenia popytu na nasze usługi, przeżywamy teraz istny zalew nowych zapytań. Daje się zaobserwować, że klienci bardzo patrzą teraz na koszty. Liczę na to, że ludzie doświadczywszy niedogodności w swych domach, odrzucą pogoń za blichtrem, a zwrócą uwagę na praktyczność i ergonomię różnych rozwiązań. Docenią rzeczy trwale, niewymagające wymiany po kilku latach. Na dłuższą metę to ekologiczne i bardzo ekonomiczne rozwiązanie. Bardzo podoba mi się podejście firmy Geberit, która we wszystkich rozwiązaniach stawia na zmniejszenie poboru wody, nie powodując jednocześnie obniżenia komfortu użytkowania urządzeń"- dodała Ida Mikołajska.

Okazuje się, że czas pandemii skłania nas również do refleksji nad klimatem i powietrzem w pomieszczeniach, w których przebywamy. Do tego tematu odniósł się Waldemar Tomczuk, reprezentujący firmę VASCO GROUP. „Razem z prawem budowlanym cała branża kładzie teraz olbrzymi nacisk na to, żeby pomóc ludziom zrozumieć, że dzięki takim rozwiązaniom, jak rekuperacja mamy gwarancję tego, że nasze powietrze wewnątrz domu będzie przez cały rok, łącznie z tym najtrudniejszym zimowym okresem, pod kontrolą" - przyznał ekspert z VASCO.

Z prawie dwugodzinnej dyskusji wynikało, że wszyscy zaproszeni goście zdają sobie sprawę, że na powrót do tego co znamy, trzeba będzie jeszcze poczekać. Z ich refleksji wynikało jednak, że patrzą w przyszłość z optymizmem. Pod koniec spotkania prof. Jan Sikora pozwolił sobie nawet na freestyle'ową wizję jutra, zainspirowaną popularnym teraz wyzwaniem Hot16Challenge2.

Mecenasem spotkania była marka Geberit, a partnerem VASCO.

Patroni medialni: Elle Decoration, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, M jak Mieszkanie, Urzadzamy.pl. MAGAZIF, Design Alive, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Hotelarz, Designteka.pl.

Nadesłał:

OKK!

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl