SEO do-it-yourself już nie wystarcza, branża e-commerce szuka specjalistów


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2019-09-13
Ponad połowa firm na świecie deklaruje rozwój SEO jako największy priorytet. 13 września br. w Krakowie odbędzie się 13. edycja wyjątkowego barcampu semKRK z udziałem najlepszych specjalistów z branży SEM. Bilety trafiły właśnie do sprzedaży.

Rok 2018 to dla branży SEM okres wielu rewolucji w zarządzaniu marketingiem poprzez wyszukiwarki, to za sprawą licznych zmian największej platformy, Google – w lipcu br. udział google.com wśród wszystkich wyszukiwarek stanowił 74 proc., a na horyzoncie brak znaczących konkurentów.[1] Amerykańska wyszukiwarka absolutnie zdominowała polski rynek – w lipcu korzystało z niej aż 98.87 proc. internautów, żadnej innej wyszukiwarce nie udało się przekroczyć nawet 1 p.p.[2]

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

 

Nowe algorytmy nagradzające strony poprawiające szybkość wczytywania, ujednolicenie wyników wyszukiwania oraz priorytetyzowanie treści eksperckich – dynamika zmian jest bardzo duża i wymaga zaangażowania ze strony przedsiębiorców. W minionym roku aż 61 proc. firm na świecie zadeklarowało, że rozwój SEO jest dla nich największym priorytetem.[3]

 

Specjaliści potrzebni od zaraz

 

Deklaracje przedsiębiorców wynikają głównie ze zmian zachowań konsumentów na rynku. Dane ostatniego raportu Gemius pokazały znaczący wzrost kupujących w internecie. Obecnie stanowią oni 62 proc. wszystkich internautów, rok wcześniej było ich 56 proc.[4] Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na skuteczną politykę zarządzania SEO i SEM rosną potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów, którzy regularnie uzupełniają swoją wiedzę o nowe trendy. Podczas gdy amerykański rynek pracy zanotował wzrost zatrudnienia o 1,6 proc., sam sektor SEO w Stanach pozyskał prawie 10 proc. więcej pracowników.[5] Analitycy DevaGroup przewidują utrzymanie się trendu przez najbliższe lata również w Europie.

 

-       Oczywiście można próbować samodzielnie zadbać o pozycjonowanie swojej strony czy serwisu. Warto jednak skorzystać z wiedzy i wsparcia specjalisty, który jest na bieżąco ze wszelkimi zmianami i aktualizacjami algorytmu Google. Co więcej, warto nie ograniczać się do wiedzy wyłącznie własnego działu in-house czy jednej agencji zewnętrznej. Jeśli Twoje działania SEO wykonuje pracownik lub wewnętrzny dział to konsultacje w postaci audytu dadzą mu dodatkową wiedzę i pomysły do wdrożenia oraz skontrolują wewnętrzne działania – komentuje Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup.

 

Wymiana wiedzy i doświadczeń

 

Okazja na znalezienie idealnego specjalisty lub samodzielne poznanie świata SEM i SEO jest w zasięgu ręki każdego przedsiębiorcy branży e-commerce, działów albo agencji marketingu czy właścicieli biznesów. Już 13 września br. w krakowskich Muzeum Manggha odbędzie się 13. edycja semKRK – wyjątkowego barcampu o szerokiej tematyce marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. W wydarzeniu biorą udział specjaliści z całej Polski. Firmy często zgłaszają swój cały dział SEM, dzięki czemu uczestnicy mają wyjątkową okazję do networkingu, edukacji oraz zintegrowania się z branżą. Podczas tegorocznej edycji można wziąć również udział w towarzyszących wydarzeniach, tj. praktycznych warsztatach. Prelegentami semKRK #13 będą m.in. Piotr Michalak, Grzegorz Strzelec, Krystian Kucharski.



[1] Engine Market Share, NetMarketShare

[2] Search Engine Market Share in Poland, Statcounter

[3] Digital Marketing Trends And Challenges 2018, Reboot Online Marketing

[4] E-commerce w Polsce 2019, Gemius

[5] SEO Career Trends for 2019, Search Engine Journal

Nadesłał:

AZ_2018

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl