Więcej warzyw - nowy trend konsumencki


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2018-12-03
Już blisko 60% Polaków [1] deklaruje ograniczenie spożycia mięsa na rzecz roślinnych alternatyw. Ten światowy trend potwierdza także najnowszy raport GUS „Polska w liczbach 2018”, którego wyniki dowodzą, że miesięcznie zjadamy niemalże 12 kg warzyw i owoców.

Zmieniające się nawyki żywieniowe Polaków, to między innymi efekt wieloletnich działań organizacji społecznych i zdrowotnych, licznych kampanii realizowanych przez sieci handlowe, czy programów skierowanych do pracowników dużych firm, ale przede wszystkim wzrostu świadomości samych konsumentów. To także konsekwentnie rozwijana w przez rodzimych producentów zróżnicowana i dostępna w większości sklepów oferta zdrowych gotowych dań warzywnych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Postępująca zmiana nawyków żywieniowych wśród Polaków jest już faktem. Jemy coraz więcej warzyw i owoców, mniej w naszej diecie pieczywa, pijemy więcej wody mineralnej i zwracamy uwagę na skład produktów (czytamy etykiety). Korporacje oferują pracownikom warzywne przekąski, a programy unijne zachęcają placówki oświatowe do owocowo-warzywnej edukacji najmłodszych. Powstaje też coraz więcej restauracji z menu wyłącznie dla wegetarian lub wegan, a bezmięsne dania coraz częściej można zamówić w zwykłych lokalach lub kupić w sieciach handlowych. Misję zachęcania rodaków do spożywania warzyw w daniach gotowych, przetworach czy sokach od kilku lat realizują także producenci branży spożywczej.
"Coraz więcej osób świadomie podejmuje decyzje o zwiększeniu ilości spożywanych warzyw czy wprowadzaniu dnia bezmięsnego do swojej diety. Ten nowy światowy trend - fleksitarianizm również w Polsce znajduje coraz liczniejszych zwolenników, ponieważ Polacy chcą jeść zdrowo i smacznie"

Paweł Urbanek, właściciel marki gotowych dań warzywnych Pan Pomidor

Nie tylko marka Pan Pomidor przekonuje, że polscy konsumenci rozwijają i będą rozwijać swoje warzywne upodobania. Zainteresowanie roślinną kuchnią potwierdza także agencja badawcza Mintel w raporcie „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych”[2], którego wyniki wskazują, że w Europie zgodnie z oczekiwaniem już co dziesiąty produkt wprowadzany na rynek jest oznaczany jako wegetariański.
Zupa.jpg

Jedno danie = nawet cztery z pięciu zalecanych dziennie porcji warzyw

Produkty na bazie warzyw takich marek, jak Pan Pomidor to świetne rozwiązanie nie tylko dla osób, które chcą jeść więcej pysznych warzyw. To także okazja na zainteresowanie ofertą osób, które nie mają czasu na gotowanie, a chciałyby jeść smacznie i zdrowo. Jednak przede wszystkim to szansa na zbliżenie się do poziomu spożycia zalecanych przez WHO 400 g warzyw i owoców dziennie.
"Od ponad 30 lat zajmujemy się przetwórstwem warzyw i wiemy, że dania z nich mogą być pyszne, a ich jedzenie może sprawiać przyjemność. Nasze posiłki inspirowane przepisami z całego świata to nie tylko zdrowa alternatywa, ale też w przypadku niektórych dań nawet 4 z 5 zalecanych dziennie porcji warzyw. Łączymy ze sobą produkty od lokalnych dostawców, świeże zioła, naturalne przyprawy”

Paweł Urbanek, właściciel marki gotowych dań warzywnych Pan Pomidor

Więcej warzyw na polskich stołach

Mimo że Polacy nie realizują jeszcze w pełni zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, to obecnie należą do europejskiej czołówki. Według WHO i Komisji Europejskiej średnia konsumpcja w UE wynosi ok. 341 g warzyw i owoców każdego dnia, czyli ok. 60% zalecanej dziennej porcji. Polacy spożywają 70%, a wśród Europejczyków najlepsi są Włosi, ze 100% realizacją dziennej normy.
Ten rosnący apetyt na warzywa potwierdza jak duże szanse otwierają się nie tylko przed dostawcami, ale także producentami branży spożywczej, którzy już teraz mają niemal nieograniczone możliwości kreowania oferty produktów i dań, na które czekają nie tylko polscy konsumenci.


1. Sondaż Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRS), luty 2018

2. Raport „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” dla Bank Zachodni WBK, 2018

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl