Czym wyróżnia się technika nadruku art print i kiedy warto ją wybrać?
![]() |
Do najczęściej wybieranych gadżetów reklamowych należą kubki – i trudno się temu dziwić. Mogą stanowić świetny nośnik komunikacji wizualnej z klientami, informować o ważnych wydarzeniach czy bieżących promocjach, a jednocześnie są użyteczne i mają doskonały stosunek ceny do jakości.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Sprawdzają się w różnorodnych okolicznościach: od stosowania przez pracowników i gości firmy, przez wysyłanie w prezencie klientom, aż po reprezentowanie przedsiębiorstwa na targach i eventach. Problematyczny może być natomiast wybór rodzaju nadruku. Spośród licznych dostępnych technik, każda ma swoją charakterystykę, zalety i ograniczenia, sprawiające, że do jednych zastosowań nadaje się lepiej niż do innych. Dziś przyjrzymy się jednemu z najciekawszych rozwiązań, jakim jest art print.
Jak wygląda proces nanoszenia grafiki metodą art print?
Art print należy do nadruków sublimacyjnych, tj. wykorzystujących bardzo ciekawe fizyczne zjawisko przechodzenia ze stanu stałego od razu w gaz, z pominięciem stanu ciekłego. W przypadku nadruku oznacza to, że naniesiony na specjalny papier transferowy wzór wnika bezpośrednio w strukturę kubka.
Samo naczynie trzeba do tego procesu odpowiednio przygotować – musi być ono pokryte bezbarwnym lakierem poliestrowym, wiążącym cząsteczki atramentu. Wzór na papierze jest lustrzanym odbiciem tego, który znajdzie się na kubku, ten zaś ląduje w piecu, gdzie działa na niego wysoka temperatura i ciśnienie. To dzięki nim nadruk jest perfekcyjnie odbity i bardzo trwały. Więcej o samej technologii przeczytasz na https://ceramika-reklamowa.com.pl/baza-wiedzy/art-print/.
Czym różni się art print od kalkomanii?
Kubki z nadrukiem jakości fotograficznej są bardzo popularne ze względu na wysokie walory estetyczne oraz możliwość przedstawienia skomplikowanych wzorów. Co ciekawe, taki efekt można osiągnąć na kilka sposobów, m.in. również dzięki kalkomanii. Czym różni się ona od omawianego art printu?
Przede wszystkim chodzi o nośnik i związane z nim warunki zdobienia. W przypadku art print jest to specjalny papier. Do naniesienia wzoru wystarczy temperatura 200°C. Kalkomania wymaga wypalenia w 800°C. W przypadku art printu mówimy również o bardzo precyzyjnych wzorach – dla kalkomanii istnieją pewne ograniczenia w zakresie minimalnej grubości linii czy wielkości czcionki.
Na co pozwala zastosowanie technologii art print na drukach reklamowych?
Dzięki technologii art print uzyskujemy więc produkt bardzo wysokiej jakości – kubek z nadrukiem fotograficznym. Niezwykle precyzyjne odwzorowanie projektu graficznego oznacza, że świetnie będą na nim wyglądać zdjęcia oraz szczegółowe grafiki. Istnieje możliwość oddania detali – półcieni, smug, poblasku.
Jeżeli więc w swojej komunikacji wizualnej stawiasz na realistyczne zdjęcia – to właśnie art print będzie najlepszym wyborem dla gadżetów reklamowych, które następnie sprezentujesz klientom. W jednym projekcie można połączyć wszystkie istotne dla ciebie elementy – np. kolaż, logotyp czy slogan.
Jakie są zalety i ograniczenia technologii art print?
Jak każda technologia, także art print ma swoje zalety i wady, przy czym tych pierwszych jest zdecydowanie więcej. Przede wszystkim to nadruk wyjątkowo odporny – wytrzyma bez szwanku nawet 1000 cykli w zmywarce. Jeśli więc w każdy dzień roboczy klient będzie z niego pił jedną kawę, to kubek posłuży mu przez 4 lata. Warto również wspomnieć, że art print umożliwia wykonanie bardzo małych nakładów, świetnie sprawdza się zatem w przypadku ograniczonego budżetu marketingowego albo wówczas, gdy chcemy promować jedno, konkretne wydarzenie albo np. zabrać kubki w bagażu na zagraniczną konferencję.
Ograniczeń technologii jest naprawdę niewiele. Nadruk może być wykonany jedynie na zewnątrz kubka, który należy najpierw pokryć warstwą specjalnego lakieru, umożliwiającego zajście procesu sublimacji. Nie jest to również gadżet do kupienia na wczoraj. To ręczna, precyzyjna robota, a w piecu mieści się niewielka partia kubków, dlatego promocję firmy z ich pomocą warto zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem.
Podsumowując: art print sprawdzi się najlepiej wówczas, gdy zależy nam na wysokiej jakości grafiki. Wykonany w tej technologii kubek to nie tylko użyteczny na co dzień przedmiot, ale i ciekawa ozdoba biurka czy firmowej kuchni. Jeśli na dodatek na wykonanie gadżetów zdecydowaliśmy się z odpowiednim wyprzedzeniem i czas nas nie goni, wówczas możemy wybrać właśnie art print – trwały nadruk w jakości fotograficznej.
Źródło fotografii: pixabay.com
Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license
Nadesłał:
slawek
|