Jak artykuły POS wpływają na sprzedaż?


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Jak artykuły POS wpływają na sprzedaż?
2017-11-27
Do podstawowych narzędzi marketingowych wykorzystywanych w sprzedaży bezpośredniej zaliczane są materiały POS. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi konsumenta i zachęcenie go do zakupu, a według przeprowadzanych badań, ich skuteczność jest naprawdę wysoka.

Reklama wykorzystująca materiały POS stanowi bardzo popularny, skuteczny i bardzo często wykorzystywany sposobów na dotarcie do konsumenta, wzbudzenie jego zainteresowania i zachęcenie do go zakupu danego produktu. Analizy skuteczności działań marketingowych podejmowanych w celu zwiększenia sprzedaży w sklepach wskazują, że artykuły POS odgrywają istotną rolę w procesie zakupowym. Ich obecność w sklepie przyczynia się do tego, że w klientach wzbudzane jest zainteresowanie określonym produktem i chętniej ląduje on w ich koszyku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Odpowiednia prezentacja ma znaczenie

Decyzje zakupowe najczęściej podejmowane są w chwili, kiedy klient staje przed sklepową półką. Sieci handlowe doskonale zdają sobie z tego sprawę i dbają o to, aby jak najlepiej wskazać klientowi, gdzie powinien skierować on swój wzrok. Odpowiednia aranżacja i ekspozycja produktu, wspomagana materiałami POS skutecznie przyciąga uwagę konsumenta i jest czynnikiem, który zachęca do zakupu. Sklepy mają wiele możliwości w tym względzie, a najczęściej można w nich spotkać nośniki reklamy umieszczane na sklepowych półkach, ladach, ale również rozmaite, niestandardowe formy.

Do najpopularniejszych materiałów POS zaliczamy:

 

  • Wobblery reklamowe
  • Rollupy
  • Naklejki
  • Stojaki na ulotki
  • Potykacze

Nieograniczone możliwości wobblerów

Najpopularniejszym nośnikiem POS jest bez wątpienia wobbler reklamowy. Jest on ruchomą formą reklamy, która znajduje zastosowanie na sklepowych półkach. Woblery mocowane są na plastikowym pasku lub specjalnej sprężynce. Przekaz reklamowy umieszczony jest na nośniku, który jest dynamiczny, dzięki czemu przyciąga uwagę konsumenta w sklepie. Za pośrednictwem tego nośnika można wskazać klientowi który produkt jest aktualnie w promocji lub poinformować go o jego cenie, dlatego ta forma reklamy uchodzi za atrakcyjny środek komunikacji z klientem. Atutem woblerów jest to, że mogą one przybierać dowolne kształty, dając praktycznie nieograniczone możliwości w kwestii ich projektowania. Dzięki temu stanowią efektowny wizualnie sposób  na wzbudzenie zainteresowania konsumenta. Wobler reklamowy wykorzystywany do promowania produktu uatrakcyjnia ekspozycję danego produktu, zwiększa jego widoczność i przyczynia się do wzrostu sprzedaży.

Nadesłał:

Malwinau

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl