Zrównoważony marketing - postaw na eko kubki reklamowe w swojej firmie!
![]() |
Kto kilkanaście lat temu argumentował, że ekologia to tylko przemijająca moda, ten albo już zdążył zmienić zdanie, albo będzie zmuszony zrobić to w najbliższej przyszłości.
Bycie „zielonym” liczy się już nie tylko dla osób prywatnych (wybierających produkty spożywcze z organicznych upraw czy naturalne kosmetyki), ale również dla świata biznesu. Zwłaszcza zachodnie firmy w poszukiwaniu kontrahentów międzynarodowych, zwracają uwagę nie tylko na płynność finansową czy jakość produktu, ale niemal w równym stopniu na ślad węglowy i wodny przedsiębiorstwa. Ekologiczne oblicze marketingu jest zatem dobrze oceniane, etyczne i popularne. Właśnie dlatego rozważając zakup gadżetów, postaw na te „zielone”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Kubek ceramiczny – ekologiczny z natury
Już sam wybór kubka ceramicznego jako gadżetu jest decyzją ekologiczną. Ofiarujemy swoim klientom przedmiot wielokrotnego użytku, który może posłużyć latami – a nie taki, który zostanie zaraz zapomniany czy trafi do śmieci. W ten sposób możemy również promować rezygnację z firmowych plastikowych kubków na rzecz tych ceramicznych. A zamawiając kubek na miejscu, zniechęcamy do zakupu produktów marketowych, których wytwarzanie może być o wiele mniej ekologiczne. Ofertę polskiej ceramiki reklamowej sprawdź na https://ceramika-reklamowa.com.pl/.
Czy zdobienie kubków może być eko?
Istnieją różne techniki zdobienia kubków ceramicznych. Niektóre z nich są bardziej surowco- i energochłonne, inne mniej. Jeśli ekologia stanowi twoją podstawową wartość, możesz dopytać producenta o metodę znakowania mającą najmniejszy wpływ na środowisko. Najlepiej będzie w tym celu wykorzystać techniki nie wymagające dodatkowego nośnika (np. nadruk bezpośredni), czy też zupełnie nie wymagające stosowania barwników (np. samo piaskowanie).
Opakowanie też się liczy
Zwracaj uwagę również na sposób pakowania kubków, które do ciebie trafiają. Jeśli chcesz być eko, zrezygnuj z usług firm, które używają sporych ilości folii a decydują się raczej na kartonowe opakowania. Decyzje zakupowe podejmuj z głową – jeśli nie ma takiej potrzeby, kupuj kubki bez indywidualnych opakowań, dostarczane w kartonie zbiorczym (tekturowe pudełko wygląda ładnie, ale niekoniecznie musisz je mieć np. na targach).
Zamawiaj z głową – wielkość partii a ślad węglowy i wodny
Również wielkość zamówienia ma znaczenie w kontekście ekologii. Co do zasady – im większa partia, tym lepiej. Zamiast kilka razy w odstępie tygodni czy miesięcy uruchamiać proces produkcyjny, wystarczy wówczas zrobić to raz. Jednostkowy będzie także transport czy pakowanie. Dzięki temu dodatkowo skrócisz ślad węglowy (ilość energii potrzebnej do produkcji i transportu) oraz ślad wodny (ilość wody zużytej w procesie). Ma to znaczenie nie tylko dla środowiska, ale także w procesie certyfikacji ze strony różnych instytucji (np. ISO).
Skracaj łańcuch dostaw – wybieraj polskie
Im dalszą drogę przejedzie kubek, zanim do ciebie trafi, tym więcej zasobów pochłonie. Dlatego wybieraj produkty polskie. Te z dalekiego wschodu mogą być nieco tańsze, ale warto pamiętać o kilku zagadnieniach. Po pierwsze – poza UE nie ma tak restrykcyjnych przepisów dot. składu produktu – a zatem zamówiona ceramika może być wprost szkodliwa dla zdrowia. Po drugie – jakość produktu chińskiego niestety może znacznie odbiegać od twoich oczekiwań. Po trzecie natomiast – napędzasz wówczas obcą, a nie własną gospodarkę, przyczyniając się do osłabienia pozycji polskich firm – w tym twojej.
Zmywarki w służbie natury
Jeśli bardzo zależy ci na ekologii na każdym procesie użytkowania kubka, wybieraj metody nadruku umożliwiające mycie w zmywarce. Takie czyszczenie jest znacznie oszczędniejsze niż tradycyjne, ręczne. Zużywa się mniej wody, energii (np. tej potrzebnej do podgrzania) oraz detergentów. Najlepsze pod tym kątem są piaskowanie, grawer, ale także malowanie natryskowe i nadruk bezpośredni.
Butelki, bidony, termosy – ekologiczne gadżety dla klientów
Poza kubkami, istnieje wiele pomysłów na ekologiczną ceramikę. Możesz podarować klientowi szklaną butelkę, do której wleje przefiltrowaną wodę (zamiast kupować codziennie tę w plastiku). Dla aktywnych świetnym prezentem będzie również bidon, kubek termiczny albo termos, które przydadzą się w trakcie wycieczki czy podczas uprawniania sportu.
Czy zatem wszystkie kubki reklamowe z założenia się „zielone”? Niekoniecznie – te wyprodukowane z użyciem przestarzałych technologii, sprowadzane z odległości tysięcy kilometrów czy pakowane w folię, nie spełniają tych wymogów. Gadżety reklamowe wybieraj więc odpowiedzialnie i świadomie. Korzystaj z oferty polskich producentów, dysponujących odpowiednim zapleczem technologicznym.
Źródło fotografii: pixabay.com
Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license
Nadesłał:
slawek
|