Copywriting SEO - czym jest i jakie są jego korzyści?
Jeśli prowadzisz bloga lub stronę internetową, z pewnością wiesz, jak ważne jest, aby Twoje treści zostały znalezione przez odpowiednich czytelników. Aby jednak mieć pewność, że tak się stanie, stosuje się copywriting SEO.
Ale czym właściwie jest SEO copywriting i jak możesz go wykorzystać do promowania swojej witryny? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedzi na te pytania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Czym są teksty SEO?
W SEO copywritingu chodzi o to, by napisać tekst zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, a jednocześnie ciekawy i przyciągający uwagę czytelników. Tekst musi zawierać konkretne słowa kluczowe, które powinny pojawiać się w nim określoną ilość razy, tak aby roboty Google rozpoznały, że artykuł powiązany jest z konkretną frazą. Jednocześnie tekst nie powinien wydawać się zbyt nachalny, za to powinien zainteresować jak największą ilość czytelników. W ramach SEO copywritingu warto stosować także wiele innych zasad, aby pozycjonowanie strony zadziałało jak najlepiej.
Jakie korzyści mają strony internetowe z tekstów SEO?
Większa widoczność strony, a co za tym idzie, większy ruch na stronie: tworząc teksty zgodne z zasadami SEO, Twoja witryna będzie na wyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki temu odwiedzi ją więcej osób.
Lepsza konwersja: copywriting SEO powoli Ci stworzyć trafny i angażujący tekst, który ma odpowiednie nasycenie słów kluczowych, zwiększy prawdopodobieństwo, że odwiedzający pozostaną na stronie i zdecydują się na podjęcie działania (np. wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera itp.).
Wyższy współczynnik klikalności: właściwy dobór tytułów i meta opisów może sprawić, że Twoja strona będzie odwiedzana częściej niż inne. Ważne, aby znajdowały się na niej treści wysokiej jakości, które trafnie odpowiadają na pytania użytkowników.
Wzmocnisz swój wizerunek eksperta: pisząc artykuły zawierające rzetelne informacje lub tworząc filmy na odpowiednie tematy, zyskasz pozycję eksperta w swojej dziedzinie – co oprócz efektu wizerunkowego ma oczywiście wiele innych korzyści. Twoje treści będą wydawać się lepsze dla robotów Google.
Jak działa copywriting SEO?
SEO Copywriting to sztuka tworzenia treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarki Google. Jednak dobry SEO copywriter powinien pisać w taki sposób, aby tekst jednocześnie zawierał odpowiednie frazy kluczowe, oraz był przystępny dla czytelników. Dobór słów kluczowych jest równie ważny co fakt naturalnego wplecenia ich w całość tekstu.Mimo że usługi wyszukiwania są coraz lepsze, nadal nie potrafią myśleć jak ludzie. Dlatego ważne jest, aby nadać tekstowi odpowiednią logikę i napisać go w taki sposób, aby miał sens. Tylko w ten sposób zostanie on prawidłowo zaindeksowany przez Google.
SEO copywriting — jakie są jego zasady?
Tworzenie treści SEO jest sztuką samą w sobie. Content writer musi znać pewne zasady, których należy przestrzegać, aby osiągnąć dobre rankingi na stronach. Po pierwsze, tekst musi mieć dobrą strukturę. Oznacza to, że najważniejsze słowa kluczowe należy umieścić w tytułach, nagłówkach i pierwszych akapitach. Długość tekstu również odgrywa rolę w SEO. Dłuższy tekst będzie zazwyczaj oceniany lepiej niż krótszy. Istotna jest także czytelność bloga. Bo jeśli tekst będzie zbyt ciężki lub zbyt skomplikowany, większość czytelników go nie przeczyta – a to oczywiście nie leży w interesie autora. Oczywiście liczy się także odpowiednio przeprowadzona analiza słów kluczowych, obecność w mediach społecznościowych, zrozumienie intencji użytkownika, a także linki wewnętrzne umieszczone w tekście.
Co takiego ważnego jest w SEO copywritingu?
W content marketingu, jak i w SEO copywritingu liczy się zwiększenie liczby wejść na stronę. SEO odnosi się do szeregu różnych technik, których celem jest wyższa pozycja witryny internetowej w wynikach wyszukiwania, a tym samym generowanie większego ruchu. Jednym z tych ważnych narzędzi jest sama treść strony internetowej – i tu z pomocą przychodzi copywriting SEO.
Źródło fotografii: unsplash.com
Licencja: https://unsplash.com/license
Nadesłał:
slawek
|