Jak reklamować i wypromować własną markę kosmetyków?


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Jak reklamować i wypromować własną markę kosmetyków?
2021-07-27
Mogłoby się wydawać, że kosmetyków jest już tak wiele w sprzedaży, że nie są potrzebne kolejne i trudno będzie zaistnieć na rynku przy tak ogromnej konkurencji. Zapotrzebowanie na kosmetyki jest jednak jeszcze większe i cały czas rośnie.

Ponadto potrzeby i preferencje konsumentów cały czas się zmieniają, wystarczy się do nich dostosować i odnaleźć swoją niszę. Dobrze zareklamowany produkt to podstawa do tego, aby uzyskać świetne wyniki sprzedażowe. Narzędzi do promowania marki i kosmetyków jest wiele, dlatego każdy przedsiębiorca znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Oczywiście nie należy ograniczać się tylko do paru, ale powinno się działać wielokierunkowo, rozpoczynając od zaplanowania kompleksowego lejka sprzedaży.



Jak reklamować markę kosmetyków?

Mając wybraną grupę docelową, w oparciu o potrzeby i preferencje konsumentów oraz aktualne trendy, można przystąpić do opracowania skutecznej kampanii marketingowej. Reklama i marketing kosmetyków powinny odnosić się do firmowej strony internetowej, na której przedstawi się markę, zaprezentuje swoje produkty. Zadbać trzeba o to, aby witryna miała wysokie walory zarówno użytkowe, jak i estetyczne. Ma być źródłem najważniejszych informacji, ale także atrakcyjną wizualnie wizytówką.

Strona www musi zostać zoptymalizowana i wypozycjonowana, dzięki czemu stanie się skutecznym narzędziem reklamowym. Pozycjonowanie ma na celu poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarce Google, o przełoży się na lepszą jej widoczność w Internecie. Służy zwiększeniu rozpoznawalności, budowaniu pozytywnego wizerunku i lojalności do marki. W przypadku pozycjonowania bardzo ważne jest to, aby dobrać odpowiednie słowa/frazy kluczowe, mając na uwadze konkurencję. Nie można też zapomnieć o darmowej wizytówce w postaci Google Moja Firma. Dzięki niej można zaprezentować swoją firmę, pozostawić dane kontaktowe, ułatwić jej odnalezienie, umożliwić wystawienie opinii.



Skuteczna reklama i marketing kosmetyków

Pozycjonowanie to jedno, ale warto też zainwestować w płatne reklamy Google Ads, szczególnie jeśli wprowadza się nowy produkt na rynek lub dopiero na niego wkracza ze swoją marką. Jest to szybki i skuteczny sposób na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. To z kolei pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów, budowanie zaufania do marki. Kampanie Google Ads można modyfikować, optymalizować i na bieżąco śledzić wyniki, analizować statystyki i raporty. Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania lub nakierowanie reklamy bezpośrednio do docelowej grupy, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą, potencjalnych klientów. Zaletą płatnych reklam jest możliwość dopasowania ich opisu do aktualnych promocji i ograniczenia ich wyświetlania do konkretnej lokalizacji.

Efekty widoczne są zaraz po uruchomieniu kampanii, można też mierzyć skuteczność poszczególnych fraz kluczowych. Wbrew pozorom reklamy Google Ads nie wiążą się z koniecznością ponoszenia wysokich kosztów. Jest to świetna opcja nawet w przypadku małych firm, które muszą ograniczyć się do rozwiązań tańszych niż reklama w radiu czy telewizji.



Efektywna reklama i marketing w branży beauty

Bardzo skutecznym narzędziem do promowania marki i kosmetyków jest marketing szeptany. Nikt nie lubi nachalnej reklamy, która potrafi wręcz zniechęcić, co przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Świetną opcją będzie nawiązanie współpracy z osobami działającymi w branży beauty. Influencer marketing może być bardzo skutecznym narzędziem, ale trzeba znaleźć odpowiednia osobę, która pomoże wypromować markę i zarekomenduje jej produkty. Kluczową kwestią jest w tym przypadku autentyczność, którą można przekonać do siebie potencjalnych klientów.

Do promowania kosmetyków świetnie sprawdza się social media. Warto wobec tego prowadzić fanpage na Facebooku czy Instagramie. Oczywiście trzeba zadbać o odpowiedni content. Wstawianie treści, infografiki, wideo, muszą być ciekawe, wartościowe dla odbiorcy. Media społecznościowe skupiają tysiące aktywnych użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Służą one też do poprawienia komunikacji, pozwalają wchodzić w interakcje z klientami, poznać ich potrzeby i preferencje. Na Facebooku można nawet ustawiać reklamę targetowaną, czyli skierowaną na konkretną grupę docelową. Gwarantuje to dotarcie do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą, danym produktem. W przypadku social media warto tworzyć różne promocje, organizować konkursy, oferować niespodzianki, czyli mile zaskakiwać i budować pozytywny wizerunek, lojalność do marki.

Mając swoją własną stronę internetową / sklep internetowy, zainwestujmy w dobry content marketing. Atrakcyjne i wartościowe wpisy na blogu, mailing, darmowe ebooki, czy vloga. Takie działania to doskonała szansa na budowanie zaangażowania wokół marki kosmetyków. W tym wszystkim pomóc może doświadczona agencja marketingowa - Warszawska Grupa Mediowa.

Źródło fotografii: pexels.com
Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl